söndag 10 februari 2008

Vendredi

Fredag och afternoon class.

Japps, då var det dags för I.Verguin igen att prata om träd. Vi fick en ny sång om dessa: Aux arbres citoyens. Inte så många som gillade den, men jag tror faktiskt att jag ska köpa skivan. För övrigt ska jag nog gå till Fnac någon dag och köpa fler cd-skivor samt några dvd. Jag vill ha L'Auberge Espagnol och Les Choristes.

Kvällen blev lugn. Lagade mat med V, H och J (de jag bor med) och senare kom Charlotte Wassberg, en tjej från Nacka över med glass och cookies. (Parentes: det finns 2 Charlotte och 1 Charlotta på skolan - alla svenskar)
Sen började vi titta på Jean de Florette iVictorias rum och efter ett tag kom Peter och gjorde oss sällskap också.

Trevlig dag!





Aux arbres citoyens - låten vi lyssnade på.
Videon såg vi inte i skolan, lyssnade bara på sången men jag tycker videon gör den lättare att förstå och så är den sooo cute :)

Inga kommentarer: