onsdag 6 februari 2008

Onsdag


Morgonlektion igen. Huvudvärken är påtaglig från gårdagens ansträngningar. 3 språk är en konst att hantera. Eller 4 om man räknar in lite norska med Gunhild.

Idag hade vi Madame Sylvie Brunet. Plötsligt känns det som att jag faktiskt har något här att göra och att jag kommer lära mig franska. Hon var väldigt organiserad och ställde frågor som på ett sätt som gjorde att de var lätta, eller åtminstone inte omöjliga att besvara.

Trots en bra skoldag var jag helt slut efteråt och begav mig till en bokaffär tillsammans med V och J för att köpa post it-lappar och en fransk/fransk ordbok.

Hem och åt lunch.Soppa. (ledsen om det blir tjatigt när jag skriver vad jag äter, men jag vet att vissa läsare är ytterst intresserade av vad jag äter, eller att jag äter. No worries! Jag äter varje dag, flera gånger om dagen.)

Gick på en fantastisk promenad. Det hade slutat regna (det regnar varannan dag här) och det doftade ljuvligt. Ni vet sådär som det kan lukta när det precis har regnat. Det luktar lite asfalt, lite buskar och träd. Det blir lätt att andas. Gick längs ån, som rinner genom staden. Fortsatte att gå vid sjön, mot Annecy-le-vieux och blev helt rörd. Solen gick ner bakom bergen, ett par satt på en parkbänk och tittade på barnen som matade fåglarna, människor var i rörelse. Gick ut med hundarna, barnvagnen etc. Låter kanske klyschigt men det är i sådana stunder, när man stannar till och bara andas. Tar in livet på något sätt, ur ett nytt perspektiv. Det är i sådana stunder livet får en helt ny innebörd.

På vägen tillbaka passerade vi en lekpark. Där blev vi som barn på nytt. Det fanns en damm med fåglar.Vita ankor och gäss, som på film. 3 olika sorters påfåglar, änder, you name it. Det var magiskt. Jag vill vara 5 år på igen.

Det började bli mörkt och vi var tvugna att köpa lite mat till kvällen, så vi begav oss tillbaka och gick förbi Peak Performance på hemvägen. Victoria fyndade en stickad polotröja som var helt underbar, lite avundsjuk faktiskt. Lite.

Inter Marche, som är mataffären i vårt kvarter köpte vi mat för kvällen.
Det blev kyckling, potatis o grönsaker.
Till efterrätt hade Hillary gjort något som såg ut som vårrullar med Nutella. Yummie!

Fram tills nu har vi lyssnat på musik, tittat på några avsnitt av Hipp Hipp! och kanadensiska och svenska klipp på youtube.

För att veta om det är någon idé att jag skriver på bloggen, dvs om någon läser den får ni mer en gärna lämna spår efter er i form av kommentarer på inläggen...

Nu ska jag sova, har morgonlektion imorgon också.

Puss på er <3

2 kommentarer:

Henrik sa...

Klart det är någon ide att du skriver. Jag läser för fullt.

Charlotte K sa...

good :)