torsdag 14 februari 2008

Du café



Ja, jag vet! Det ser ut som en bild som jag väldigt gärna ville vara med på :p Geek!

Så, jag skulle prata franska. Vad kunde jag prata om?
L'energie nucléaire :/. Jag kunde liksom inte svara på några frågor, så på skämt höll jag ett kort föredrag om miljöförstöringen. Typ: "Människan förstör naturen. Det är dåligt. Alla bör sopsortera." Damn, Isbelle jag vill lära mig vardagliga saker.. Kalla det "kallprat". Men det gick bra... Jag lät fransk tydligen. Antar att han sa det för att vara snäll, men jag tänker tro att jag har bra uttal iallafall :p

Träffade Pierre vid Courier 17.45, vi gick en sväng i gamla stan, han visade mig en nattklubb som tydligen skulle vara bra, gick till sjön, tillbaka till Courier och fikade, klockan närmade sig middag med mina room-mates och han skjutsade hem mig. Kul att hänga med någon som kom från da hood :p
Jag har lite som mission att umgås med lokalbefolkningen så att min franska förhoppningsvis kan förbättras. Det är så lätt att bara umgås med internationella studenter.

Inga kommentarer: