onsdag 20 februari 2008

Onsdag




(Filmerna jag köpte: L'auberge Espagnol, Les Poupées Russes & Shakespeare in love)









Förmiddagslektion flyttad till eftermiddag + vikarie.
Nog den bästa lektionen hittills :) Grammatik blandat med konversation och lekar. Mer sådant tack!

Efter skolan gick Les Filles Charmantes på en liten shoppingrunda.
H&M köpte vi likadana t-shirts som vi skall ha som våra Les Filles Charmantest-shirts att bära vid tex utgång och diverse speciella tillfällen.
Bildbevis kommer. Håll till godo!

Gick till Fnac och jag köpte 3 filmer till priset av 20 €. Prisvärt tyckte jag!

Efter all shopping gick jag till Hotel des alpes, hotellet som Pappa och Sofia bor på. Jag börjar bli riktigt tjenis med receptionisten nu, så jag behöver knappt presentera mig eller fråga om det är okej att jag går upp och hälsar på dem en stund.

Vi gick till en mysig restaurang och åt. Paps och Sis år varsin entrecôte och jag åt carapaccio, mums! Vi lyxade även till det med crème brûlet och sorbet till efterrätt :)

Nu ska jag snart sova för att orka upp imorgon bitti!

Bon nuit! <3

Inga kommentarer: