lördag 2 februari 2008

Framme!

Så var jag äntligen framme :)
Resan gick bra, men pga av massa massa snö i Sthlm blev vi lite försenade i starten. Landningen var också något spännande; då vi precis skulle till att landa i Chambéry steg vi fort som attan igen. Det blåste för mycket. Så några varv runt alperna blev det istället i väntan på att det skulle mojna och därmed gå att landa. Kaptenens trygga ord "Det är inte vår dag idag, men bränslet räcker nog så att vi kan cirkulera omkring här i luften ett tag" gör flygturen minnesvärd.

När jag väl kom fram stod min chaufför där med en skylt.
Det kändes helt okej att han har varit chaufför åt Ingmar Stenmark, Pernilla Wiberg och en av Monacos rikaste snubbar. Han hade spanat in Carla Bruni när hon var påväg mot stranden i Monte Carlo (hon gifte sig förövrigt med Frankrikes president idag)och skjutsade några kids (skibums?) från Åre till flygplatsen förra veckan...
Så med sportstars som vanliga kunder gjorde det inte ont när han sa att jag skulle ringa om jag behövde taxi eller hjälp någon gång.

Jag och Victoria (en svensk tjej som jag bor med) har ikväll ätit pizza (ja, mamma jag ska äta "riktig mat" också) och försökt lista ut vilka mer det är vi ska bo med. Mitt första intryck på hyresvärden var missvisande. Han knackade på här kl 00.38 och presenterade sig. Jag hade nattskjorta o strumpbyxor på mig. Fancy!

Sköt om er allihopa! <3

Inga kommentarer: