lördag 23 februari 2008

Lördag

Den här dagen har varit fantastisk!

Jag och Victoria traskade iväg till tågstationen för att köpa bussbiljetter till Genève (vi ska hälsa på Joanna imorgon, wohoo!) men det visade sig att vi kunde göra det direkt på bussen imorgon istället.

Sen gick vi till Hotel des Alpes för att hämta min tröja som Sofia lämnat kvar. Mannen i receptionen sade att han sålt den. Lustigkurre!

Köpte varsin baguette med salami och gick en promenad längs vattnet, för att sedan slå oss ner på en parkbänk och sola. Underbart väder idag!

När träsmaken gjorde oss påminda om att vi suttit en stund gick vi istället och lade oss på gräsmattan och gjorde lite nytta - läxor.

Hillary kom efter ett tag och gjorde oss sällskap och vi gick för att träffa Monika vid Bonlieu. Lite shopping och lite café au lait.

När det andra ville fortsätta gå i affärer valde jag att gå en promenad i riktning mot Annecy-le-vieux. "Strandpromenaden" var full av människor, hundar och barnvagnar och en stackars 9-åring som ramlade på sina inlines fick min hjälp upp. Han sa ingenting men verkade bli glad, så jag kände mig nöjd. Lycka är liksom en parfym du inte kan stänka på andra utan att själv få några droppar på dig :)

Med Jason Mraz i hörlurarna fortsatte jag min promenad för att sedan slå mig ner vid vattnet, vid mitt favoritträd som har rötter som går nästan enda ut i vattnet. Där tycker jag om att sitta. På rötterna och se ut över sjön, läsa eller bara filosofera.
Idag läste jag Cosmopolitan och pratade i telefon med mamma. Det kändes bra att prata med henne, höra hennes röst. Jag hoppas att hon kommer och hälsar på i påsk! <3

Jag har nya fräknar och ensamtiden vid vattnet gjorde mig gott!

Vilken härlig dag :)

Inga kommentarer: