onsdag 27 februari 2008

Susanna Kallur

Som bekant snodde allas vår Susanna Elisabeth Kallur världrekordet i 60 meter häck från Ludmilla Engkvist i Karlsruhe, Tyskland den 10 februari. Ett världsrekord ingen stört på 18 år, men nu var det alltså dags. Tiden var 7,68 - you go girl!

Just nu sitter jag och försöker knåpa ihop ett föredrag om denna händelse. På franska.

De flesta som hållt föredrag har pratat om politik, våld, fred och liknande (förutom John då som pratade om det kryptozoologiska djuret chupacabran) så jag tänkte att jag skulle prata om något lite mer upplyftande. Och vad kan vara mer upplyftande än ett världsrekord? Förvisso kanske det är mest upplyftande för mig som svensk, men ändå...
Diskussionsfrågorna jag kommer ställa efteråt kommer varken handla om fröken Kallur eller friidrott, utan om idrottande barn och tävlings- /föräldrapress.
Jag hoppas att det blir bra!




Sanna är Sveriges nya omslagstjej, här i sin Nike-dress
(Här gör hon reklam för Nike Pro för tjejer. Det är en serie undertröjor som förut bara har funnits för män...)Tror bilden är från 2006

Inga kommentarer: