onsdag 13 februari 2008

Malade - sjuk

Tyvärr hjälpte inte tidningarna mot huvudvärk och halsont.
Vaknade imorse och kände mig inte bra alls, så idag har jag varit hemma från skolan. Men det är nog ingen fara, det beror förmodligen på alla nya intryck, nya vanor, matvanor framför allt och alldeles för lite sömn. Men det går över.
Ska titta på film, läsa lite, plugga lite och sova idag så att jag kan gå till skolan imorgon.

Imorgon är det förresten alla hjärtans dag :)
Julie höll på att fixa en blind date till mig, som kanske inte var vidare "blind" eftersom jag vet vem det är, men sen bangade jag. Så det var som vanligt. Blir lite trött på mig själv ibland, det var ju bara en date. Men så kommer hela "jag vill inte såra"-grejen upp i huvudet ifall jag inte skulle vara intresserad.
Dumt!

Imorgon är det istället planerat att vi ska till Rivers Café på Erasmus intégration party. Jag blev bjuden av en kille som heter Joacim Björkvall, som gjort sin erasmus här i Annecy sedan september. Han hade sett att jag var vän med belgiskan Ellen Kegels på Facebook och hon hade sagt till honom att hon träffat några svenskar på Finn Kelly's i lördags. Så han hade lagt ihop ett plus ett och antog att det var jag bland annat. Ett annat roligt sammanträffande är att vi båda är vänner med Karl Berthén. Joacim är tenniskille från Åland och jag har jobbat i tennishallen i Gottsunda, Uppsala, där Kalle brukar hänga/träna/spela. Världen är verkligen liten och Facebook för oss alla samman!
Hur som helst: Om jag är frisk imorgon bär det av till Rivers Café kl.22.00 för att bli bekant med lite Erasmus-studenter.

Nu kom Julie precis in med lite soppa åt mig... Sweet!
Jag ska njuta av soppan och titta på Tsatsiki - morsan och polisen.

Sköt om er! Puss

Inga kommentarer: