tisdag 12 februari 2008

Mardi





Tisdag:
Gissa vad vi pratade om på lektionen idag då?
Eeexakt!L'environnement et l'energie nucléaire... Dvs, miljön och kärnkraft. Och typ träd.

Vi har en ny tjej i klassen, Irina som kommer från Moldavien.
Detta var vår konversation i pausen:
I: Polish?
L: Que?
I: Tu es polish?
L: Pardon?
I: Polska?
L: Moi? Non, je suis suèdoise.
I: Que?
L: Suèdoise... Swedish.
I: D'accord.

Irina trodde alltså att jag var polsk. Undrar vad som gör att jag ser polsk ut? :S

Efter skolan gick jag och Julie och köpte lite lunch, nåt Calzone-liknande.

Hillary kom hem vid 18-tiden och då gick vi o handlade mat och jag tröstköpte 3 tidningar som jag tror kan hjälpa mot min huvudvärk och mitt halsont.

Kom hem, Victoria lagade mat åt henne och mig. Tack! Det var jättegott :)

Nu är Julie ute med någon fransman och Hillarys hår håller på att torka. Vi färgade det. Ska bli spännande att se :)

Imorgon är det middag hos Peter, så vi tänkte köpa någon dessert att ta med oss. Finns så mycket gott här! Det blir trevligt!

Puss på er alla <3

Inga kommentarer: