fredag 7 mars 2008

Torsdag

Morgonlektion med Sylvie. Jag gillar henne, kanske för att jag förstår vad hon säger?

Efter skolan åkte jag, Elsemieke (ny holländsk tjej i vår grupp) och Charlotta till Seythenex. Jag och Charlotta hade tänkt att hyra snowboard, men när vi kom fram och såg bergen ångrade vi oss. Philippe, chauffören/utflyktsansvarige/alltiallokillen tittade på mig som att jag vore dum. "Ska du åka snowboard för andra gången HÄR?"
Nej, jag åkte inte snowboard. Vi tänkte att vi skulle gå en promenad istället i det fantastiska vädret, men övervägde sedan att hyra skidor. Först kändes det lite halvsurt att hyra skidor eftersom vi båda hade skidor hemma, men det var värt det! Det kostade bara €13 och utsikten högst uppifrån var magisk! Backarna var lite isiga och saknade snö på sina ställen, men i det stora hela, perfekt. Jag har nya fräknar :)

Skulle egentligen gå ut ikväll, men orkade verkligen inte.
Folk kom över hit och tittade på film istället. Vi skulle titta på Taxi och Hillary hade gått till Fnac och köpt den. Trodde hon...
Det var T4xi hon hade köpt, det vill säga Taxi 4. Så vi struntade i det och tittade på L'auberge espagnole istället, för det var några som inte hade sett den(!)

Jag var grymt trött, gick och lade mig innan alla hade gått hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sötnos, hört att du trivs och mår bra och att mamma ska ner i påsk - vad härligt.
Det är helt suveränt att föja vad du har för dig och att se alla dessa mycket vackra bilder, är så lycklig för din skull.
I helgen får jag ju träffa både mamma och Sofia, Ariane och farmor, det ska bli kul- hoppas vädret här håller i sig för nu har vi haft sol i två dagar och det hör ju inte till det vanliga här hemma precis!, Ha en underbar helg, miljoner kramar från faster