onsdag 5 mars 2008

Onsdag

Dagens lektion har varit kanon :)

Vi har sjungit sånger, haft djupa diskussioner om kärlek och om det är okej att vara resonabel (finns det ett ord på svenska som heter så? jag tror det va...) och gifta sig av praktiska själ utan kärlek. Vi har även skrivit en uppsats där vi skulle nämna 3 saker vi absolut vill göra i våra liv. Avslutade lektionen med lite imparfait- och passé composéövningar (Imperfekt och perfekt particip? What ever...)

Till imorgon har vi som läxa att läsa igenom ytterligare en sångtext och förstå orden och handlingen i den. Inget svårt, men jag kände att jag var tvungen att kolla upp den på youtube bara för att se hur den lät :) Den är fin, gillar videon!
Så här ser den ut / låter den:




Jag och Arndis gick till Inter marché direkt efter skolan och handlade. Jag är nöjd med mig själv, köpte rotfrukter och håller just nu på att laga nyttig mat som inte innehåller pasta för en gångs skull. Tyvärr sprack mitt nyttighetstema när mina cravings efter Nutella satte in, men c'est la vie :)

Jag råkade ta en tupplur på två timmar efter lunch, mellan 15 och 17, så vi får se hur det går att somna ikväll. Men det lär nog inte vara några problem, jag är fortfarande trött :p

Nu ska jag titta om mina vitlöksdoftande rotfrukter i ugnen börjar bli klara... :)
À bien tôt!

Förresten så har vi en ny kille i vår grupp, han heter Magnus och kommer från Lund. Kanske kommer jag kunna fira sista april ändå, men det blir förmodligen mest fight om vilken stad som är bäst :p

Inga kommentarer: