måndag 10 mars 2008

En stund på jorden

Jag lyssnade på Cornelis Wreeswijk igår.

Jag vill att Matte ska spela gitarr och pappa berätta om Koh-i-norran (han bor förresten i stenraset på bilden. Koh-i-norran alltså)
Jag vill åka till Ikea, Himla och Rosendals trädgård med mamma och Fia.
Jag vill äta ståmpabröd och koka kaffe över öppen eld.
Jag vill hälsa på Nasse och hans vänner i Säck.
Jag vill åka långfärdsskridskor i Fjällnora.
Jag vill plocka jordgubbar i Stabby.
Jag vill springa i vattenspridare.
Jag vill ha skrattahögtochfult-tävling med min syster.
Jag vill råka svälja lite vatten när jag dyker från bryggan i Wik.
Jag vill äta för mycket hummus och langos.
Jag vill bli ifråncyklad. Eller nej, men jag vill skämta om det.
Jag vill bli flätad i håret.

Hemlängtan eller bara en rädsla för att bli stor?

Inga kommentarer: