tisdag 11 mars 2008

Tisdag

Svackan igår var tillfällig.

Idag har det varit en bra dag trots både huvudvärk och regn.
Jag hade gjort läxan och var grym :p

Efter skolan gick jag och fikade med Elodie, en fransk tjej från Chambéry som bor och pluggar i Annecy. Trodde att det skulle bli en snabbfika och kanske lite stelt. Trodde kanske att jag inte ens skulle känna igen henne, (Vi träffades i toalettkön på Rivers för fyra veckor sedan)men jag kände igen henne och det var inte ett dugg svårt att hitta samtalsämnen.
Jag träffade henne i presentaffären vid Palais de l'isle kl. 15.00 och kl.18.00 skjutsade hon hem mig. Vi pratade mest engelska, men mitt hopp om att lära mig franska har kommit tillbaka. Vi ska hitta på lite olika aktiviteter och jag ska få träffa hennes vänner också, som inte pratar lika bra engelska. Hårt, men nyttigt för min del! Jag måste börja som H - drömma på franska.

V lagade god mat till oss; ris med nån curry-/grönsaksröra. Thnx!

Nyss kom Arndis pojkvän(?) Mathieu hit. Jag råkade nästan pussa honom på munnen, ikke mejningen. Det är lite knepigt det här med de franska kyssarna. Vilken kind först? Hur många? Therése, Xavier - hjälp!

Nu ska jag vara en god student. Slipa på det sista jag måste ha klart till imorgon, sen sova!

Godnatt mina vänner! Puss

Inga kommentarer: