söndag 2 mars 2008

Söndag

Vaknade i morse, helt utvilad för första gången på mycket länge. Det var skönt!

Bestämde mig för att gå upp och fixa frukost, så jag hällde upp ett glas apelsinjuice, bryggde kaffe (vårt rättvisemärkta kaffe från Gallay - att rekomendera) och tog fram mitt bröd. Jag var på gott humör och rörde ihop ingredienser för att göra fattiga riddare. Det var en sådan mysig känsla. Gasdoften från spisen och smeten gjorde att jag fick sommarkänslor. Båtkänslor. Så som somrarna brukade vara, de bästa somrarna. Fattiga riddare i sittbrunnen tillsammans med familjen. Två familjer egentligen, men vi var som en enda stor.
Mina fattiga riddare blev riktigt bra!
Victoria fick en innan hon var påväg ut i fina vädret för att möta sin mamma och lillebor som är här och hälsar på, medan jag och Hillary satt kvar och åt vår brunch. Som en riktig söndagsförmiddag ska vara!

Jag har varit på städhumör i snart tre dagar och idag avslutade jag projektet.
Jag har blanka golv, luften går att andas[...]det är rent nu, det är rent nu.

Sällskapade Hillary på hennes balkong, läste tidningar och solade. Det är den andra mars. Årets första dag i linne och shorts.
Lite senare kom Julie förbi med en överraskning, den var ätbar. Så vi satt på balkongen och njöt av en nybakad kaka från bageriet på hörnet, mums!
Sen var vi "bara tvugna" att gå in ett tag och se ett avsnitt av Gossip girl, den serien är så addicting!

Fram mot eftermiddagen/kvällen kände jag för att gå en promenad, så jag pluggade in iPodhörlurarna i öronen och började traska. Här kommer bilder från min promenix:












Inga kommentarer: