måndag 17 mars 2008

Les Gros Cailloux Dans Ma Vie

Som läxa till idag fick vi i uppgift att skriva om (eller egentligen prata om) "De stora stenarna i våra liv", en metafor till vad som är viktigt i livet.
Jag gillar sådana uppgifter, uppgifter när man behöver stanna upp och reflektera.
I och för sig brukar jag göra det ganska ofta ändå, fundera över meningen med saker.
Vad som verkligen betyder något. Låter kanske dramatiskt, men vad kommer jag att sakna, vara stolt över, tänka på när jag ligger på dödsbädden?
Räds inte, det är bara för att få perspektiv och tåls att tänkas på.

Här är min text kort och gott (den är kanske inte perfekt, men jag hoppas att ni som kan franska iaf förstår innehållet):

Le plus gros cailloux dans ma vie, est de me réaliser.
Me réaliser implique beaucoup des choses comme mes amies, ma famille, mes rêves et ma santé.
Pour moi, c'est très important de réflechir aux des choses que je fais et me pose la question "Pourquoi?".
Si je n'ai pas une bonne réponse, il faut mieux que je me change et arrête cette chose.
C'est important pour moi de faire des choses que j'aime et voir des personnes qui j'aime, parce-que c'est me donne l'energie.

Inga kommentarer: