fredag 4 januari 2008

It was the year..

Januari var Thailand, fest med snöbrottning, filminspelning med Celsiuskycklingen som berättare & ångest med studentmössor som boven i dramat.

Februari var jobb med bokföring, misslyckad Lotuspremiär, busstrauma med krock, Nautilus bastu, filmkvällar, nattpromenader genom stan, Mackans vurpa i bowlinghallen, Blodcentralen, Forumutbildning, Lukasvakt, filosofiska stunder, klänningsmani, märklig sjukanmälan, alla hjärtans dag, Kärsön, & quality time med vänner.

Mars var massa fika, vårrus, de fem friheterna, biljardpremiär, musikanalys, elevrådsmöten, disciplin, död åt vintern, första tussilagon & föreläsningar i form av Kay Pollak, Gustav Fridolin och Jonas Hassen Khemiri, men vid olika tillfällen.

April var Åre inkl. fest, skidåkning och JOI 2007, cykeläventyr med grodor inblandade, Saabreklamen med Release me, slutförande av projektarbetet, TP i Årsta, superfredagar, solning och sorbet i Ekonomikumparken och Valborgsmässoafton.

Maj var wicked! Skivtider med allt vad det innebär, klänningar, mat, mousserande, Carros & Sannas tal, "klassens", mingel etc. Maj var också födelsedag, ny elevrådsstyrelse, tårtbakande, promenader, dille på att fotografera, tulpaner & picknick.

Juni var Lasse Kühlers vårshow med världens bästa Carro in it, Katalin med min Erika, klassfest i Stadsparken + BJ, bowling, Fredrik som fåtöljtjuv, melankoli, lycka, dopp i bassängen på skolan, STUDENTEN, Pepes hemkomst, beach volley, Isak&Ella, Cypern, karaoke, kackerlacksjakt, sol&bad, midsommarafton & njutning.

Juli var Alnäs, Fest, Göteborg, Marstrand, skaldjur, shopping, schteking & Feng Shui.

Augusti var Smögen, jobberbjudande, bryggan/stadsparken, Lotta och Sandra goes Se7ens krogsöndag och vinner sammanlagt 52 shots (erhm, inte min förtjänst), kräftskiva & Ängsholmen.

September var Plåtis, segling, kamratbana, höghöjdsbana, brandrond, frukost, ledarmarkis, dass, får, grisar & massage. September var även möhippa, sturebadet, mèze, champagne, lasergame, husbil, hälsokost i Gustavsberg, Therése&Xaviers bröllop, Italien, lyckotårar, plocka slipat glas & pasta con le vongole.

Oktober var städning, Carro på ön, Bodastugan, Alexanders låtsassnarkningar, besök av Vilda, Cecilia o Alex & numerologi. Oktober var kryssning och nytt jobb, hårmodellande och ännu ett jobb, konferenser och överaskningsfest för farbror.

November var tjejmingel, lottvinst, firande av pappa, 7 dagar, Stockholm, Filippa Bark och döden, Lucky Cheese-reunion, lunch i skolan med Elias, husläkarakuten & Draget.

December var julkonsert, Idrottens Hus, glögg hos Matte, inspirationsträff, julmiddag, massa julmys med vänner, planering av resan till Annecy, jobb, jobb, jobb, jobb, lite mera jobb, julafton med de bästa jag vet, sing star, mormor, utgång med kusinerna, jobb, nyårsmiddag hos Isa, galen bussfärd in till stan och en perfekt avslutning på det gamla året.


Årets
Klädesplagg: Klänningen, helt klart!
Accessoar: Kuvertväskan.
Köp: Mina konjaksfärgade stövlar jag köpte i Rom i September.
Bok: The Secret
Inspiration: Åh, massor! Tidningar, människor, böcker, dans, musik, ön Ischia mm.
Låt: Release me - Oh Laura, Om du lämnar mig nu - Lars Winnerbäck feat. Miss Li, Apologize - Timbaland feat. One republic.
Resa: Thailand var ljuvligt, Cypern fantastiskt men jag måste ändå säga Ischia, Italien. Så magiskt, så känslosamt och alldeles alldeles underbart!
Tidning: Cosmopolitan hänger liksom alltid med, men jag gillar den nya tidningen Yoga också.
Insikt: Det är jag som har kontrollen över mitt liv.


Tack för ett händelserikt år - jag möter 2008 med tillförsikt!

Inga kommentarer: