söndag 6 januari 2008

Fyrkantiga ögon?

Jag har kommit på mig själv med varför jag tittar så mycket på tv.

Egentligen är jag ingen typisk tv-tittare, följer inte några serier direkt och blir rätt rastlös av för mycket tid, halvliggandes i en soffa. Men på senaste tiden har jag lärt mig allt om betong, då jag sett alla avsnitt av Bygglov, fått inspiration till fler sociala experiment under mina timmar jag ägnat åt RajRaj, fascinerats av de medium som tar kontakt med andar i Det Okända, engagerat mig i Bonde söker fru- Susannes val av partner och följt med Vigor Sörman till Kambodja i När & Fjärran. Det tar inte slut här. Jag tittar på tv flera timmar om dagen, vilket inte alls är likt mig. Men jag har äntligen reflekterat och äntligen kommit på varför jag ägnar mig åt detta. Det är en ren flykt. Jag flyr från verkligheten för att slippa tänka på det som oroar. Slippa fundera över vilka ytterkläder jag ska ta med mig till Annecy. Slippa fundera över om mitt boende kommer att bli bra eller inte.
Detta innebär att jag varken är särskilt orolig eller förberedd.

Allt kommer att lösa sig - nu ska jag se om grabbarna och tjejerna i Parlamentet har något roligt att säga...

Inga kommentarer: