söndag 2 december 2007

Första advent



Jag tycker om julen. Jag tycker om när snön faller och alla tända ljus. Jag tycker om när det är julfint hemma. Nu hänger det en stjärna i köksfönstret och julblommor infinner sig lite överallt i lägenheten. Det är något magiskt över det. När mamma plockar fram den gamla, glittriga adventskalendern och doften av saffran sprider sig. När jag tittar ut genom fönstret lyser fyrverkerier upp den annars så mörka decemberhimlen.
Julen är nära nu - och den bästa tiden är tiden innan. Tiden av förberedelser med pepparkakor och glögg.
lalla
Dagens låt: Marias sång - Peter Jöback

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lotta jag som tänkte YES dags o börja läsa bloggar igen.. men neeej i 21 dar hare inte skrivits något nytt :( har läst samma sak säker 20 gånger!!! du får börja skriva igen!! VARJE DAG!

Anonym sa...

Vilken underbart vacker bild högst upp! Jättesöt blogg!