torsdag 3 april 2008

1 cuillère à soup, 3 fois par jour.

Jaha, jag trodde jag skulle få gå till skolan idag. Kände mig pepp igår kväll (tro det eller ej). Imorse när jag vaknade vid halv sju hade jag ont i huvudet och ställde om klockan till halv nio. Tänkte att jag kunde sova bort den lite till och gå på andra halvan av lektionen, men ikke. Förfärlig morgonhosta valde att infinna sig också. Snodde Hillarys Bronchokod Gé, dvs hostmedicin som hon lämnade efter sig när hon åkte i måndags. Det känns förresten väldigt tomt här utan henne. Hon var liksom en del av Annecy för mig. Var här när jag kom. Men hon kommer tillbaka och hälsar på i april :)

Min dag har bestått av tedrickande, chokladätande och bloggläsande. Lagom ansträngande. Jag har blivit beroende av bloggarna på www.veckorevyn.se.
Kalle ville gå ut i det fina vädret, men tyvärr pallar jag inte ens det. Imorgon bär det ju av till Paris, så jag vill vill vill bli frisk! Försöker städa bort sjukdomen genom att tvätta alla sängkläder, vädra etc. Tror till och med att jag ska ge mig på lite feng shui i det där rummet. Men det får bli efter Paris när K har flyttat ut sina saker och när jag har packat upp mina :)

Jag pratade även med Carro i telefonen idag. Det var så härligt att höra hennes röst, vi pratade i femtio minuter. Saknar dig gumman! Och som du vet finns jag alltid nära, trots milen emellan <3


Du& Jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var härligt att få prata med dig vännen! Saknar dig och dina sinnen. Längtar till vår semester i sommar, har ställt in mig på de nu :) Ta hand om dig!

Love Caroline