tisdag 22 april 2008

Ett beslut är taget

Det är inte alltid viktigt att vara stark, men att känna sig stark.

Stark känner jag mig efter de erfarenheter jag fått, de nya lärdomar jag dragit nytta av och de människor jag träffat under min vistelse i Frankrike.
Det är mycket under min tid här som fått mig att tänka och det finns olika orsaker till varför jag nu tagit ett beslut; beslutet att åka hem i slutet av maj istället för slutet av augusti.

Huvudet har ibland velat lägga sig i, men magen säger att det är så det blir. Jag lyssnar på magen.

Med mig tar jag fantastiska minnen från hjärtat av franska alperna.
Men än är resan inte slut och detta är inte något målsnöre, bara början på ett nytt lopp.

A journey is not a trip. It's not a vacation. It's a process. A discovery.

4 kommentarer:

Henrik sa...

Detta gör mig glad. Nu får jag träffa dig tidigare =D
Se till att ha extra roligt och njut extra mycket sista tiden isåfall.

Anonym sa...

De sista orden stämmer verkligen!

Anonym sa...

Hej Lotta!

Beslutet du tagit är säkert helt rätt. Hoppas du är nöjd och glad med din resa. Du måste ha massor att berätta, som inte står i bloggen. Jag har varit dålig med kommentarerna, men jag har läst det mesta. Det är riktigt intressant och verkar vara toppen.

Det var skönt att se att du skrivit efter tragedin i Paris som överväldigat löpsedlarna de senaste dagarna. Även om jag visste att det inte hänt dig något så knöt det sig ändå i magen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2339139.ab

Hoppas allt är toppen med dig. Sköt om dig.

Vänner för alltid

Charlotte K sa...

Tack för de fina kommentarerna!
Jag gillar er :)