söndag 13 april 2008

Oh happy day

Jag vaknade av att ljuset från solen liksom strilade in mellan gardinerna, vilket resulterade i ett stort leende i mitt ansikte. Jag trodde nämnligen att det skulle regna idag. Gjorde mig lite frukost som jag förtärde på min soliga balkong tillsammans med min iPod. Efter ett tag fick jag även sällskap av V.

Vi gick längs kanalen in till stan för att handla färsk frukt och grönsaker på söndagsmarknaden. Strosade runt och tittade på folk, böcker och bara söp in hela atmosfären. Vi gick till vårt stammisställe och handlade med oss lite lunch för att sedan ha picnic i parken tillsammans med Charlotta, Julie och Hanna. Idag var det även marathon och semi-marathon i Annecy, precis vid sjön så det var fullt av hurtiga människor och mindre hurtiga åskådare (vi?) i parken.
Vi solade oss och njöt av det fantastiska vädret, gymnastiserade lite (jag och Hanna lekte hardcore och hjulade, stod på händer och gick ner i brygga - det vill säga lekte av oss lite) samt fikade :)

Till vår besvikelse berättade Charlotta att resan som skulle gå till Monaco, Nice och Cannes hade blivit inställd på grund av att för få personer hade signat upp sig.
De sura minerna varade dock inte så länge, för nu har vi kommit fram till att vi kommer att få pengarna tillbaka och att vi för dessa ska hyra en bil och bege oss till Nice på egen hand. V räknade efter och den totala kostnaden för bil, bensin och boende kommer att bli mindre än den vi hade betalat för från början. Jackpot! Och så är ju roadtrip roligare, med musik och människor man får välja själv!

Den här dagen har med andra ord varit perfekt i alla avseenden. Vad som fullgjorde den och gjorde den komplett var de pratstunder jag haft i telefon. Har pratat med mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och Stig idag :) Så glad att jag har dem alla, de är bäst!

Nu har vi precis ätit en god middag bestående av kyckling och rotfrukter i ugn med färska jordgubbar till efterrätt. Så, efter en dag av nöje börjar det bli dags för lite nytta också. De franska verben kallar.

Sköt om er! Kram

Inga kommentarer: